Дистанційне навчання

1 курс

Алгебра і початки аналізу

Тема. Тригонометричні функції

Тестовий контроль знань по темі «Тригонометричні функції»

1. Ордината точки одиничного кола, яка відповідає куту α  називається…
        А) тангенсом кута;                     Б) котангенсом кута;
        В) синусом кута;                         Г) косинусом кута.
2. Парною є тригонометрична функція …
         А) синус;         Б) косинус;         В) тангенс;           Г) котангенс.
3. У якій координатній чверті тригонометричні функції синус, косинус,      тангенс, котангенс набувають додатних значень?
         А) І чверть;     Б) ІІ чверть;        В) ІІІ чверть;        Г) ІV чверть.
4. Найменший додатний період функції тангенс становить …
         А) 60о;             Б) 90о;                 В) 180о;                  Г) 360о.
5. Найменший додатний період функції косинус становить …
         А) 60о;             Б) 90о;                 В) 180о;                  Г) 360о.
6. При якому значенні кута α його тангенс не існує?
         А) 0о;               Б) 30о;                 В) 60о;                    Г) 90о.
7. Якого значення не може набувати синус кута?
         А) - 1;              Б) 0;                    В) 1;                       Г) 2.
8. Як у радіанах виражається міра кутів квадрата?
9. Як у радіанах виражається міра кутів рівностороннього трикутника?
10. За допомогою яких формул можна кожну тригонометричну функцію довільного кута виразити через тригонометричну функцію гострого кута?
А) формули додавання;                        Б) основні тотожності;
В) формули множення;                         Г)  формули зведення.
11. Для якого гострого кута справедлива рівність sin α = cos α?
         А) 30о;            Б) 45о;                В) 60о;                     Г) 80о.
12. Термін «тригонометрія» означає…
А) «вимірювання трикутників»;            Б) «визначення функції»;
В) «вимірювання кутів»;                        Г) «визначення координат».

Контрольна робота по темі «Тригонометричні функції»
Варіант 1
Початковий та середній рівень навчальних досягнень
(У завданнях 1 – 6 виберіть правильну відповідь)
1. Ордината точки одиничного кола, яка відповідає куту α  називається…
          А) тангенсом кута;                     Б) котангенсом кута;
          В) синусом кута;                         Г) косинусом кута.
2. Найменший додатний період функції котангенс становить …
         А) 60о;             Б) 90о;                 В) 180о;                  Г) 360о.
3. Найменший додатний період функції синус становить …
         А) 60о;             Б) 90о;                 В) 180о;                  Г) 360о.
4. Як у радіанах виражається міра кутів квадрата?
5. У якій чверті міститься точка Рα, якщо α = - 200о.
         А) І;                 Б) ІІ;                    В) ІІІ;                     Г) ІV.
6. Якого значення не може набувати косинус?
         А) -1 ;             Б) -1,2 ;                 В) 1;                     Г) 0,6666.
Достатній рівень навчальних досягнень
7. Спростіть вирази:
     А) (1 – sin2α)(1 + tg2α);
     Б) tgα ctgα - соs2α.
8. Обчисліть sin xtg xctg x, якщо cos x = 0,8 , 0 х < π/2.
9. Побудуйте графік функції  у = sin x на відрізку [- π; π].
Варіант 2
Початковий та середній рівень навчальних досягнень
(У завданнях 1 – 6 виберіть правильну відповідь)
1. Абсциса точки одиничного кола, яка відповідає куту α  називається…
А) тангенсом кута;                     Б) котангенсом кута;
В) синусом кута;                         Г) косинусом кута.
2. Найменший додатний період функції тангенс становить …
         А) 60о;             Б) 90о;                 В) 180о;                  Г) 360о.
3. Найменший додатний період функції косинус становить …
         А) 60о;             Б) 90о;                 В) 180о;                  Г) 360о.
4. Як у радіанах виражається міра кутів рівностороннього трикутника?
5. У якій чверті міститься точка Рα, якщо α = - 135о?
         А) І;                 Б) ІІ;                    В) ІІІ;                     Г) ІV.
6. Якого значення не може набувати синус?
         А) -1 ;             Б) -1,2 ;                 В)1 ;                     Г) 0,3333.
Достатній рівень навчальних досягнень
7. Спростіть вирази:
     А) (1 – соs2α)(1 + сtg2α);
     Б) tgα ctgα - sin2α.
8. Обчисліть cos xtg xctg x, якщо sin x = 0,6 , 0 х < π/2.
9. Побудуйте графік функції  у = cos x на відрізку [- 3π/2; π/2].

1 курс

Геометрія

Тема. Стереометрія

Тестовий контроль знань
«Основні поняття стереометрії»
1. Розділ геометрії, у якому вивчаються фігури у просторі називається...
     А) тригонометрія;   Б) планіметрія;  В) стереометрія;  Г) астрометрія.
2. Основними фігурами у просторі є …
     А) точка, відрізок, пряма;                  Б) точка, пряма, площина;
     В) відрізок, пряма, площина;             Г) точка, відрізок, пряма.
3. Грецькими буквами α, β, γ, δ, ω…у стереометрії позначають …
     А) точки;                Б) відрізки;               В) прямі;              Г) площини.
4. Твердження, яке не потребує доведення в геометрії називається …
     А) теза;                   Б) аксіома;                В) теорема;          Г) лема.
5. Скільки аксіом вивчають у планіметрії?
     А) 4;                        Б) 6;                          В) 8;                      Г) 10.
6. Будь-яку множину точок називають …
     А)геометр. фігурою;     Б)геометр. тілом;    В)площиною;   Г)еліпсом.
7. Запис 𝑎 ᴖ α = А читається так:
     А) пряма 𝑎 і площина α не мають спільних точок;
     Б) точка А лежить поза площиною α;
     В) пряма 𝑎 і площина α перетинаються у точці А;
     Г) пряма 𝑎 і точка А належать площині α.
8. Яка геометрична фігура не має об’єму?
     А) коло;                 Б) куля;                  В) піраміда;                   Г) конус.
9. Яка геометрична фігура не плоска?
     А) паралелограм;   Б) трикутник;       В) паралелепіпед;         Г) коло.
10. Скільки спільних точок можуть мати дві прямі, що перетинаються?
     А) жодної;             Б) одну;                 В) дві;                             Г) безліч.
11. Скільки спільних точок можуть мати пряма і площина, які перетинаються?
     А) жодної;             Б) одну;                 В) дві;                             Г) безліч.
12. Скільки спільних точок можуть мати дві площини, що перетинаються?
     А) жодної;             Б) одну;                 В) дві;                             Г) безліч.

Тема. Перпендикулярність прямих і площин у просторі

Самостійна робота по темі:
«Прямі у просторі»
Варіант 1
Початковий і середній рівень навчальних досягнень
1.    Оберіть неправильні твердження:
А) якщо прямі перетинаються, то вони лежать в одній площині;
Б) якщо прямі лежать в одній площині, то вони перетинаються;
В) будь-які дві прямі завжди лежать в одній площині;
Г) якщо прямі лежать в різних площинах, то вони не перетинаються;
Д) якщо прямі не лежать в одній площині, то вони не перетинаються;
Е) якщо прямі не перетинаються, то вони завжди паралельні;
Ж) якщо прямі паралельні, то вони не перетинаються;
З) якщо прямі не лежать в одній площині, то вони мимобіжні;
І) якщо прямі мимобіжні, то вони не перетинаються;
К) через будь-які дві прямі можна провести єдину площину.
    2. Оберіть правильні твердження. Площину однозначно визначають …
А) три точки, які лежать на одній прямій;
Б) три точки, які не лежать на одній прямій;
В) дві прямі, які перетинаються;
Г) дві прямі, які не перетинаються;
Д) дві мимобіжні прямі;
Е) дві паралельні прямі;
Ж) пряма і точка, що лежить на цій прямій;
З) пряма і точка, що не лежить на цій прямій.
         3. Накресліть прямі 𝑎 і b, які перетинають площину α в точці М.
Достатній рівень навчальних досягнень
         4. Скільки площин можна провести через точки А, В і С, якщо:
А) АВ = 5 см, ВС = 8 см, АС = 3 см?
Б) АВ = 5 см, ВС = 3 см, АС = 3 см? Виконати малюнки.
5. Побудуйте тетраедр АВСD. Вкажіть три пари мимобіжних прямих, на яких лежать ребра тетраедра.
6. Відрізки ОА і ОВ перетинають площину α в точках А1 і В1, які є серединами цих відрізків. Знайдіть відстань АВ, якщо А1В1 = 3,6 см.
7. Побудуйте переріз куба АВСDА1В1С1Dплощиною, що проходить через вершини А і С та точку М – середину ребра ВВ1.

Варіант 2
Початковий і середній рівень навчальних досягнень
1.    Оберіть правильні твердження:
А) якщо прямі перетинаються, то вони лежать в одній площині;
Б) якщо прямі лежать в одній площині, то вони перетинаються;
В) будь-які дві прямі завжди лежать в одній площині;
Г) якщо прямі лежать в різних площинах, то вони не перетинаються;
Д) якщо прямі не лежать в одній площині, то вони не перетинаються;
Е) якщо прямі не перетинаються, то вони завжди паралельні;
Ж) якщо прямі паралельні, то вони не перетинаються;
З) якщо прямі не лежать в одній площині, то вони мимобіжні;
І) якщо прямі мимобіжні, то вони не перетинаються;
К) через будь-які дві прямі можна провести єдину площину.
   2.Оберіть неправильні твердження. Площину однозначно визначають…
А) три точки, які лежать на одній прямій;
Б) три точки, які не лежать на одній прямій;
В) дві прямі, які перетинаються;
Г) дві прямі, які не перетинаються;
Д) дві мимобіжні прямі;
Е) дві паралельні прямі;
Ж) пряма і точка, що лежить на цій прямій;
З) пряма і точка, що не лежить на цій прямій.
3. Накресліть прямі 𝑎 і с, які перетинають площину β в точці К. 
Достатній рівень навчальних досягнень
4. Скільки площин можна провести через точки А, В і С, якщо:
А) АВ = 5 см, ВС = 3 см, АС = 4 см?
Б) АВ = 5 см, ВС = 7 см, АС = 2 см? Виконати малюнки.
5. Побудуйте куб АВСDА1В1С1D1. Вкажіть три пари мимобіжних прямих, на яких лежать ребра куба.
6. Відрізки ОА і ОВ перетинають площину β в точках А1 і В1, які є серединами цих відрізків. Знайдіть відстань АВ, якщо А1В1 = 4,8 см.
7. Побудуйте переріз тетраедра АВСD площиною, що проходить через
ребро ВС і точку К – середину ребра АD.

Контрольна робота по темі:
«Перпендикулярність прямих і площин» 
Варіант 1
Початковий та середній рівень навчальних досягнень.
У завданнях 1 – 4 виберіть правильну відповідь.
1. Скільки перпендикулярів можна провести з точки до площини?
А) жодного;           Б) один;           В) два;            Г) безліч.
2. Діагональ ромба перпендикулярна площині α. Як розташована відносно цієї площини друга діагональ ромба?
   А) перпендикулярна;           Б) лежить у площині або паралельна їй;
   В) паралельна;                      Г) перетинає, але не перпендикулярна.
3. Через сторону AD прямокутника ABCD проведено площину α. ВО – перпендикуляр до площини α. Вкажіть кут між прямою BD і площиною α.
         А) ^BDA;             Б) ^ADC;            В) ^ODB;           Г) ^BOD.
4. Точка М знаходиться поза площиною α. МО – перпендикуляр, МА – похила до площини α. Знайдіть кут між прямою МА і площиною α, якщо МО = ОА.
         А) 30о;                  Б) 45о;                 В) 60о;                Г) 90о.
Достатній  рівень навчальних досягнень.
5. Пряма АS перпендикулярна до площини квадрата АВСD. Знайдіть довжину відрізка SВ, якщо SС = 10 см, DС = 6 см.
6. Трикутник АВС – рівнобедрений прямокутний із прямим кутом С і гіпотенузою 4 см. Відрізок СМ перпендикулярний до площини трикутника і дорівнює 2 см. Знайдіть відстань від точки М до прямої АВ.
 Високий  рівень навчальних досягнень.
7. З точки А до площини α проведено похилі АВ і АС, довжини яких 15 см і 20 см відповідно. Знайдіть відстань від точки А до площини α, якщо довжини проекцій похилих на цю площину відносяться як 9 : 16.
  
Варіант 2
Початковий та середній рівень навчальних досягнень.
У завданнях 1 – 4 виберіть правильну відповідь.
1. Скільки похилих можна провести з точки до площини?
А) жодної;            Б) одну;             В) дві;           Г) безліч.
2. Діагональ квадрата перпендикулярна площині α. Як розташована відносно цієї площини друга діагональ квадрата?
   А) перпендикулярна;           Б) лежить у площині або паралельна їй;
   В) паралельна;                      Г) перетинає, але не перпендикулярна.

3. Через сторону AD прямокутника ABCD проведено площину α. СО – перпендикуляр до площини α. Вкажіть кут між прямою СА і площиною α.
         А) ^СAО             Б) ^CАВ;             В) ^АСO;           Г) ^DАО.
4. Точка М знаходиться поза площиною α. МО – перпендикуляр, МА – похила до площини α. Знайдіть кут між прямою МА і площиною α, якщо МО = МА.
         А) 30о;                  Б) 45о;                 В) 60о;                Г) 90о.
Достатній  рівень навчальних досягнень.
5. Пряма АS перпендикулярна до площини квадрата АВСD. Знайдіть довжину відрізка SC, якщо SB = 12 см, DС = 5 см.
6. Трикутник АВС – рівнобедрений прямокутний із прямим кутом С і гіпотенузою 6 см. Відрізок СК перпендикулярний до площини трикутника. Відстань від точки К до прямої АВ дорівнює 5 см. Знайдіть довжину відрізка СК.
Високий  рівень навчальних досягнень.
7. З точки М до площини α проведено похилі МN і МК, довжини яких відносяться як 25 : 26. Знайдіть відстань від точки М до площини α, якщо довжини проекцій похилих МN  і МК на цю площину дорівнюють 14 см і 20 см відповідно.


2 курс

Алгебра і початки аналізу

Тема. Показникова та логарифмічна функції

Тестовий контроль знань по темі:
«Показникова і логарифмічна функції»
Варіант 1
Початковий і середній рівень навчальних досягнень
       1.     Обчисліть: 𝑎0 = …
       А) -1;             Б) 0;             В) 1;            Г) 𝑎;           Д) не існує.
     2. Показникова функція 𝑦 = 𝑎 𝑥  зростаюча при …
          А) 𝑎 > 1;       Б) 𝑎 < 1;      В) 𝑎 > 0;      Г) 𝑎 < 0;     Д) 0 < 𝑎 < 1.
     3. Логарифмічна функція 𝑦 = 𝑙𝑜𝑔𝑎 𝑥 спадна на 𝑅 + при …
          А) 𝑎 > 1;       Б) 𝑎 < 1;      В) 𝑎 > 0;      Г) 𝑎 < 0;     Д) 0 < 𝑎 < 1.
     4. Областю визначення показникової функції є множина чисел …
          А) натуральних;  Б) цілих;  В) дійсних;  Г) додатних; Д) простих.
     5. Вказати правильні твердження:
          А) основа показникової функції – 𝑎 завжди додатна;
          Б) будь-яке додатне число має єдиний логарифм;
          В) логарифм основи дорівнює одиниці;
          Г) число нуль не має логарифма;
          Д) показникова функція відємна при будь-якому значенні аргументу;
          Е) логарифм одиниці дорівнює нулю;
          Ж) операція потенціювання обернена до операції логарифмування.
Достатній рівень навчальних досягнень
      6. Побудуйте графіки логарифмічної функції і проаналізуйте їх.
          А) графіки функції лежать у наступних координатних чвертях …;
          Б) графіки функції симетричні відносно координатної осі …;
          В) вкажіть координати точки перетину графіків функцій.
Варіант 2
Початковий і середній рівень навчальних досягнень
          1.     Обчисліть: 𝑎1 = …
          А) -1;      Б) 0;       В) 1;     Г) 𝑎;    Д) не існує.
     2. Показникова функція 𝑦 = 𝑎 𝑥 спадна при …
          А) 𝑎 > 1;       Б) 𝑎 < 1;      В) 𝑎 > 0;      Г) 𝑎 < 0;     Д) 0 < 𝑎 < 1.
     3. Логарифмічна функція 𝑦 = 𝑙𝑜𝑔𝑎 𝑥 зростаюча на 𝑅 + при …
          А) 𝑎 > 1;       Б) 𝑎 < 1;      В) 𝑎 > 0;      Г) 𝑎 < 0;     Д) 0 < 𝑎 < 1.
     4. Областю визначення логарифмічної функції є множина чисел …
          А) натуральних;  Б) цілих;  В) дійсних;  Г) додатних; Д) простих.
     5. Вказати правильні твердження:
          А) число нуль не має логарифма;
          Б) будь-яке додатне число має кілька логарифмів;
          В) логарифм основи дорівнює одиниці;
          Г) основа показникової функції – 𝑎 завжди додатна;
          Д) показникова функція додатна при будь-якому значенні аргументу;
          Е) логарифм одиниці дорівнює нулю;
          Ж) операція логарифмування обернена до операції потенціювання.
Достатній рівень навчальних досягнень
    6. Побудуйте графіки показникової функції і проаналізуйте їх.
          А) графіки функції лежать у наступних координатних чвертях …;
          Б) графіки функції симетричні відносно координатної осі …;
          В) вкажіть координати точки перетину графіків функцій. 

2 курс

Геометрія

Тема. Координати і вектори у просторі

Самостійна робота по темі «Декартова система координат у просторі»
     1.    Точка перетину координатних осей називається … .
     2.    Якщо одна з трьох координат точки дорівнює нулю, то дана точка лежить на координатній … .
     3.    Якщо дві з трьох координат точки дорівнюють нулю, то дана точка лежить на координатній … .
     4.    Координатні осі ох та оу перетинаються під кутом … .
     5.    Скільки координатних площин має декартова система координат у просторі?
     6.    Скількома координатами визначається кожна точка простору?
     7.    Чи правильне наступне твердження:
А) відстань між точками у просторі може виражатися від’ємним числом;
Б) кожна точка простору задається чотирма координатами;
В) прямокутну систему координат називають декартовою;
Г) одна і та ж  точка простору визначається єдиною трійкою чисел;
Д) вісь оу називається віссю ординат;
Е) вісь ох називається віссю аплікат.

Тема. Многогранники

Самостійна робота "Многогранники. Призма. Піраміда"
Варіант 1
Завдання 1.
Вкажіть кількість елементів правильної трикутної призми: вершини; ребра; бічні грані; основи; діагоналі граней; плоскі кути; двогранні кути; тригранні кути.
Завдання 2.
Чи можуть усі грані піраміди бути рівнобедреними прямокутними трикутниками?
Завдання 3.
Чи можна піраміду назвати правильною, якщо її основою є квадрат, а основою висоти – вершина квадрата?
Завдання 4.
Який правильний многогранник має 6 вершин?
          А) гексаедр;        Б) октаедр;         В) додекаедр;            Г) ікосаедр.
Завдання 5.
Бічною гранню правильної чотирикутної призми є квадрат, площа якого дорівнює 36 см2. Обчисліть периметр основи призми.
          А) 12 см;             Б) 16 см;             В) 18 см;                    Г) 24 см.
Завдання 6.
Побудуйте діагональний переріз правильної шестикутної піраміди.

Варіант 2
Завдання 1.
Вкажіть кількість елементів правильної чотирикутної призми: вершини; ребра; бічні грані; основи; діагоналі граней; плоскі кути; двогранні кути; тригранні кути.
Завдання 2.
Чи можуть усі грані піраміди бути прямокутними трикутниками?
Завдання 3.
Чи можна піраміду назвати правильною, якщо її основою є прямокутник, а основою висоти – точка перетину діагоналей прямокутника?
Завдання 4.
Який правильний многогранник має 12 вершин?
          А) гексаедр;        Б) ікосаедр;        В) додекаедр;            Г) октаедр.
Завдання 5.
Бічною гранню правильної чотирикутної призми є квадрат, площа якого дорівнює 64 см2. Обчисліть периметр основи призми.
          А) 16 см;             Б) 24 см;             В) 28 см;                    Г) 32 см.
Завдання 6.
Побудуйте діагональний переріз правильної п’ятикутної  піраміди.


Контрольна робота по темі
«Многогранники. Площі поверхонь многогранників»
Варіант І                   
Початковий та середній рівень навчальних досягнень
№1. Які із вказаних геометричних тіл є многогранниками?
А)конус;   Б)піраміда;  В)куля;   Г)призма;  Д)паралелепіпед;  Е)циліндр

№2. Яке з геометричних тіл не є правильним многогранником?
     А) додекаедр;       Б) куб;        В) паралелепіпед;         Г) тетраедр.

№3. Призма, у якої бічні ребра перпендикулярні до площини основи називається …
     А) правильною;      Б) прямою;        В) рівною;      Г) похилою.

№4. Побудувати пряму п’ятикутну призму. Назвати її основи. Скільки граней, ребер, вершин має ця призма?

№5. Знайдіть площу поверхні прямокутного паралелепіпеда, виміри якого – 5дм, 8дм, 10дм.

Достатній рівень навчальних досягнень
№6. Встановити відповідність:
-   1) фігура, утворена двома півплощинами із спільною прямою …
-   2) тіло, поверхня якого складається із плоских многокутників …
-   3) відстань між площинами основ призми називається …
-   4) сума площ бічних граней многогранника - це …
-   5) призма, в основі якої лежить паралелограм називається …
-   6) прямокутний паралелепіпед, у якого всі ребра рівні – це …
-   7) висота бічної грані правильної піраміди,проведена з вершини – це
-   8) точка перетину діагоналей паралелепіпеда – це його …
-   9) трикутна піраміда, всі ребра якої рівні називається …
-   10) бічна грань зрізаної піраміди є …
А) тетраедр;                   Ж) двогранний кут;
Б) трапеція;                    З) паралелепіпед;
С) многогранник;           І) площа бічної поверхні;
Д) апофема;                    К) куб;
Е) центр симетрії;          Л) висота.
№7. Плоский кут при вершині правильної трикутної піраміди дорівнює 60о, а бічне ребро – 6 см. Обчисліть площу бічної поверхні піраміди.

Варіант ІІ                   
Початковий та середній рівень навчальних досягнень
№1. Які із вказаних геометричних тіл є призмами?
А)конус;   Б)піраміда;  В)куб;   Г)гексаедр;  Д)паралелепіпед;  Е)циліндр

№2. Яке з геометричних тіл є правильним многогранником?
     А) конус;              Б) куб;                  В) паралелепіпед;    Г) циліндр.

№3. Піраміда, основою якої є правильний многокутник, а основа її висоти збігається з центром цього многокутника називається …
     А) правильною;      Б) прямою;        В) рівною;      Г) похилою.

№4. Побудувати пряму шестикутну призму. Назвати її основи. Скільки граней, ребер, вершин має ця призма?

№5. Знайдіть площу поверхні прямокутного паралелепіпеда, виміри якого – 3 дм, 4дм, 6дм.

Достатній рівень навчальних досягнень
 №6. Встановити відповідність:
-   1) прямокутний паралелепіпед, у якого всі ребра рівні – це …
-   2) трикутна піраміда, всі ребра якої рівні називається …
-   3) точка перетину діагоналей паралелепіпеда – це його …
-   4) сума площ бічних граней многогранника - це …
-   5) висота бічної грані правильної піраміди,проведена з вершини – це
-   6) фігура, утворена двома півплощинами із спільною прямою …
-   7) бічна грань зрізаної піраміди є …
-   8) відстань між площинами основ призми називається …
-   9) тіло, поверхня якого складається із плоских многокутників …
-   10) призма, в основі якої лежить паралелограм називається … 
                        А) паралелепіпед;          Ж) двогранний кут;
Б) трапеція;                     З) куб;
С) многогранник;           І) площа бічної поверхні;
Д) центр симетрії;          К) тетраедр;
Е) висота;                        Л) апофема.
№7. Сторона основи правильної чотирикутної піраміди дорівнює 4 см, а плоский кут при вершині – 60о. Обчисліть площу бічної поверхні  піраміди.


3 курс

Алгебра і початки аналізу


Тема. Інтеграл та його застосування 

Тестовий контроль знань по  темі "Первісна. Інтеграл" 

         1.  Операція знаходження похідної називається …
А) функціонування; Б) обертання; В) диференціювання; Г) інтегрування
         2.   Операція знаходження первісної називається …
А) функціонування; Б) обертання; В) диференціювання; Г) інтегрування
    3. Формула Ньютона-Лейбніца виведена в …
А) 17 столітті;           Б) 18 столітті;        В) 19столітті;      Г) 20 столітті.
    4. Формулу Ньютона-Лейбніца доводать у курсі …
А) алгебри;   Б) геометрії;  В) тригонометрії;  Г) математичного аналізу.
    5. Термін «інтеграл» походить від латинського слова …
А) цілий;       Б) сумарний;     В) половинний;     Г) частинний.
    6. Вперше термін «границя» і символ lim ввів …
А) Декарт;     Б) Ньютон;       В) Ейлер;               Г) Кеплер.
    7. Межі інтегрування позначають …
А) а і б;          Б) 𝑎 і b;             В) х і у;                   Г) m і n.
    8. Довільна стала С у записі загального вигляду первісної є …
А) словом;     Б) числом;        В) змінною;           Г) функцією.
    9. Встановити відповідність між функцією і загальним виглядом її первісної.
 1) cos 𝑥;         2) sin 𝑥;           3) k;         4) 1/cos2𝑥;          5) 1/sin2𝑥 .
 A) k𝑥 + C;    Б) tg 𝑥 +C;     В) - ctg 𝑥 + C;     Г) - cos 𝑥  + C;   Д) sin 𝑥  + C.
     10. Чи вірне твердження: (так або ні).
А) графіки первісних для даної функції утворюються паралельним
      перенесенням вздовж осі 0𝑦;
Б) графіки первісних для даної функції утворюються паралельним
      перенесенням вздовж осі 0𝑥;
В) інтегрування є однозначною функцією;
Г) сталий множник можна виносити за знак первісної;
Д) значення інтеграла на відрізку [𝑎; b] дорівнює різниці значень
     первісних підінтегральних функцій;
Е)якщо S(𝑥) = 0, то криволінійна трапеція вироджується у відрізок;
Ж) інтеграл застосовують для знаходження периметра
      криволінійної трапеції;
З) інтеграл застосовують для знаходження площі криволінійної
     трапеції;
І) інтеграл застосовують для знаходження маси однорідного
    стержня.

Тема. Елементи комбінаторики, теорії ймовірностей та математичної статистики 

Тестовий контроль знань по темі
 «Теорія ймовірностей»
Середній рівень навчальних досягнень
1. Теорія ймовірностей – це …
А)  математична наука, яка вивчає закономірності масових
      випадкових подій;
Б)  математична наука, яка вивчає масові явища і процеси;
В) математична наука, яка вивчає основи диференціального  
     та інтегрального числення;
Г) математична наука, яка вивчає математичні методи
     систематизації і обробки статистичних даних.
2. Випробування – це …
             А) сукупність елементів, об’єднаних за певною ознакою;
             Б) сукупність статистичних досліджень;
             В) умови, в результаті яких відбувається подія;
             Г) явище, яке може відбутися в результаті досліду.
3. Основні поняття теорії ймовірностей – це …
             А) спостереження і дослід;              Б) вибірка і інтервал;
             В) подія і наслідок;                           Г) випробування і подія.
4. Вірогідною називається подія, яка внаслідок даного випробування
            А) не може відбутися;        Б) виключає можливість іншої події
            В)  відбудеться або ні;        Г) обов’язково має відбутися.
5. Імовірність вірогідної події дорівнює …
             А) -1;                 Б) 0;                    В) 1;                       Г) 2.
6.  Яка подія має імовірність, що дорівнює нулю?
             А) випадкова;   Б) неможлива;   В) елементарна;   Г) вірогідна.
7. Множину подій, з яких в результаті випробування обов’язково
    відбудеться хоча б одна називають …
            А) повною;    Б) елементарною;   В) масовою;    Г) однорідною.
8. Для обчислення імовірностей подій використовують формули …
            А)тригонометрії; Б)мат.аналізу;  В)комбінаторики;   Г)статики.
9. При обчисленні ймовірностей подій користуються теоремою …
            А) Паскаля;       Б) Бернуллі;        В) Лапласа;      Г) Ньютона.
10. Початком виникнення теорії ймовірностей вважають середину …
            А) ХV ст.;          Б) ХVІ ст.;          В) ХVІІ ст.;      Г) ХVІІІ ст..

Тестовий контроль знань по темі
 «Теорія ймовірностей»
Достатній рівень навчальних досягнень
1. Події, що утворюють повну групу і є несумісними та рівно- можливими називаються …
    А)вірогідними; Б)неможливими; В)випадковими; Г)елементарними
2. Помилковим є наступне означення імовірності. Імовірність - це …
             А) форма раціонального представлення числових даних;
             Б) кількісна оцінка можливості появи певної події;
             В) числова характеристика степеня можливості появи 
                  випадкової події за певних умов;
             Г) відношення кількості подій, які сприяють даній до
                  кількості всіх рівноможливих несумісних подій.
3. Встановіть відповідність:
    А) теорема додавання імовірностей              1) Р(АВ) = Р(А) ∙ РА(В)
          несумісних подій;
    Б) теорема множення імовірностей               2) Р(А12+…+Аn) = 1
          незалежних подій;
    В) сума імовірностей несумісних                  3) Р(А) + Р(В) = Р(В)
         подій повної групи;
    Г) сума імовірностей протилежних подій;    4) Р(АВ) = Р(А) ∙ Р(В)
    Д) імовірність сумісної появи двох                5) Р(А) + Р(Ā) = 1
         залежних подій.
                                                                               6) Р(А+В) = Р(А) + Р(В)
4. Встановити відповідність між подією і її видом під час кидання грального кубика.
    А) на верхній грані з’явиться                         1) складена подія;
         число 10;
    Б) на верхній грані з’явиться                          2) випадкова подія;
         число 7;   
    В) на верхній грані з’явиться                         3) неможлива подія;
         число менше від 7;
    Г) на верхній грані з’явиться                         4) вірогідна подія.
         число 4;

                                                                              5) класична подія.

Тестовий контроль знань по темі
 «Елементи статистики»
Середній рівень навчальних досягнень 
№1. Наука, яка збирає, обробляє і вивчає дані про масові події називається …
       А) теорією ймовірностей;              Б) економікою;
       В) статистикою;                              Г) комбінаторикою.
№2. Статистика буває:
       А) описовою і пояснювальною;    Б) простою і складеною;
       В) раціональною і системною;      Г) генеральною і вибірковою.
№3.Зародження математичної статистики пов’язують із працями …
       А) Паскаля;      Б) Петті;      В) Бернуллі;    Г) Остроградського.
№4. Яка характеристика не належить до вибіркових?
       А) мода;     Б) медіана;     В) середнє значення;     Г) імовірність.
№5. Представницьку вибірку називають …
       А) репрезентативною;                   Б) генеральною; 
       В) варіативною;                             Г) елементарною.
№6. Статистична таблиця містить …
        А) подію і висновок;                     Б) підмет і присудок;
        В) інтервал і ряд;                           Г) групу і підгрупу.
№7. Поточне, періодичне та одиничне статистичне спостереження виділяють за …
        А) часовою ознакою;                     Б) ступенем повноти;
        В) способом організації;                Г) масовістю подій.
№8.Результати дослідних даних при ранжуванні розміщують у порядку...
        А) зростання;       Б) неспадання;      В) спадання;      Г) вибірки.
№9. Для спостережень із 80 деталей вибирають 10. Вказати генеральну сукупність одиниць.
         А) 10;                    Б) 80;                      В) 90;                 Г) 100.
№10. Який із рядів є ранжованим?
         А) 1; 2; 3; 4; 5; 1; 2; 3; 4;                Б) 1; 2; 3; 4; 5; 4; 3; 2; 1;
         В) 5; 4; 4; 3; 3; 2; 2; 1; 1;                Г) 1; 1; 2; 2; 3; 3; 4; 4; 5.
№11. У математичній статистиці замкнутий многокутник називають …
         А) гістограмою;      Б) варіацією;     В) полігоном;       Г) рядом.
№12. Числове значення кількісної ознаки заданого члена статистичної сукупності називають …

          А) частотою;       Б) частістю;      В) вибіркою;     Г) варіантою.

3 курс

Геометрія

Тема. Тіла обертання

Самостійна робота по темі "Тіла обертання"
Варіант 1
    1.    Яку фігуру можна отримати за допомогою обертання прямокутного трикутника навколо одного із його катетів?
    2.    Чи може розгортка бічної поверхні циліндра бути трапецією?
    3.    Яке з наведених чисел не може бути кількістю спільних точок прямої і сфери?                              А) 3;        Б) 2;       В) 1;       Г) 0.
    4.    Радіус кулі дорівнює  15 см. Де розміщена точка А, якщо вона віддалена від центра кулі на 4 см.
А) поза кулею;       Б) на сфері;       В) усередині кулі;       Г) невідомо.
    5.    Вкажіть правильні твердження:
   А) всі діагональні перерізи прямого кругового конуса рівні між собою;
   Б) діагональні перерізи прямого кругового циліндра завжди квадрати;
        В) висота і твірна прямого кругового циліндра рівні між собою;
        Г) вершина прямого кругового конуса збігається з центром його основи;
        Д) всі твірні прямого кругового конуса рівні між собою;
        Е) основа висоти прямого кругового конуса збігається з центром
             основи конуса;
        Ж) всі перерізи прямого кругового конуса площинами, які паралельні основі конуса є колами;
        З) висота прямого кругового циліндра лежить на його вісі;
        І) діагональний переріз зрізаного прямого конуса містить його вісь.
Варіант 2
    1.    Яку фігуру можна отримати за допомогою обертання прямокутника  навколо однієї із його сторін?
    2.    Чи може розгортка бічної поверхні циліндра бути квадратом?
    3.    Які з наведених чисел можуть бути кількістю спільних точок прямої і сфери?                      А) 1, 2, 3;        Б) 2, 3, 4;       В) 0, 1, 3;       Г) 0, 1, 2.
    4.    Радіус кулі дорівнює 10 см. Де розміщена точка А, якщо вона віддалена від центра кулі на 3 см.
А) поза кулею;       Б) на сфері;       В) усередині кулі;       Г) невідомо.
    5.    Вкажіть правильні твердження:
   А)всі діагональні перерізи прямого кругового циліндра рівні між собою
   Б)діагональні перерізи прямого кругового конуса рівнобедрені трикутники
        В) висота і твірна прямого кругового конуса рівні між собою;
        Г) вершина прямого кругового конуса збігається з центром його основи;
        Д) всі твірні прямого кругового циліндра рівні між собою;
        Е) основа висоти прямого кругового конуса збігається з центром
             основи конуса;
        Ж) всі перерізи прямого кругового циліндра площинами, які паралельні
             основі циліндра є колами;
        З) висота прямого кругового конуса лежить на його вісі;
        І) діагональний переріз зрізаного прямого конуса є трапецією.


Контрольна робота по темі: «Тіла обертання»
Варіант 1
Завдання №1
     1.    Побудувати прямий круговий циліндр.
     2.    Побудувати вісь циліндра, дві твірні циліндра.
     3.    Побудувати і заштрихувати осьовий переріз циліндра.
     4.    Обчислити площу осьового перерізу циліндра, якщо його радіус 3см, а висота 7 см.
Завдання №2
У циліндрі на відстані 8 см від його осі і паралельно їй проведено переріз, діагональ якого дорівнює 13 см. Обчисліть радіус циліндра, якщо його висота дорівнює 5 см.
 А) 12 см;            Б) 8 см;           В) 10 см;             Г) 9 см.
Завдання №3
     Осьовим перерізом конуса є правильний трикутник, периметр
     якого дорівнює 36 см. Обчисліть площу основи конуса.
          А) 36П см2;         Б) 12П см2;     В) 72П см2;         Г) 144П см2
Завдання №4
     Точки А(3;-1;5) і В(5;-3;1) є кінцями одного з діаметрів сфери.
     Обчисліть координати точки О, яка є центром цієї сфери.
           А) О(4;-2;3);     Б) О(8;-4;6);    В) О( -2;1;-3);     Г) О(-4;2;-3).

Варіант 2
Завдання №1
     1.    Побудувати прямий конус.
     2.    Побудувати вісь конуса, дві твірні конуса.
     3.    Побудувати і заштрихувати осьовий переріз конуса.
     4.    Обчислити площу осьового перерізу конуса, якщо його радіус 3см, а висота 4 см.
Завдання №2
     У циліндрі паралельно його осі проведено переріз, діагональ якого
     дорівнює 17 см. Висота циліндра дорівнює 15 см, а радіус основи –
     5 см. На якій відстані від осі проведено цей переріз?
          А) 4 см;                Б) 3 см;            В) 5 см;              Г) 6 см.
Завдання №3
     Осьовим перерізом конуса є правильний трикутник, площа
     якого дорівнює 9√3 см2. Знайдіть довжину кола основи конуса.
          А) 6П см;            Б) 12П см;        В) 9П см;           Г) 3√3П см.  
Завдання №4
     Точки А(-4;0;5) і В(-2;4;-1) є кінцями одного з діаметрів сфери.
     Обчисліть координати точки О, яка є центром цієї сфери.
           А) О(-3;2;2);     Б) О(-1;2;-3);     В) О( -6;4;4);     Г) О(-2;-1;3).