Пояснювальна записка
Державна підсумкова атестація з математики
для випускників ліцею 2016-2017 навчального року проходить за збірником, призначеним для проведення державної
підсумкової атестації з математики в 11 класах загальноосвітніх навчальних
закладів. Зміст завдань відповідає чинним навчальним програмам з математики рівня
стандарту. ДПА проводиться у письмовій формі протягом 135 хвилин.
Посібник «Збірник завдань для
державної підсумкової атестації з математики. 11 клас» (А.Г.Мерзляк та ін; за
ред. М.І.Бурди, К.: 2014) складається з двох книг, кожна з яких містить 100
варіантів атестаційних робіт. Для проведення ДПА використовується 10 варіантів
завдань. Кожен варіант атестаційної роботи складається з трьох частин, які відрізняються
за складністю та формою тестових завдань. Перша частина розміщена в книзі 1
посібника, а друга і третя частини — у
книзі 2.
У першій частині атестаційної
роботи запропоновано 16 завдань (12 завдань з алгебри та початків аналізу і 4
завдання з геометрії) з вибором однієї правильної відповіді. Для кожного
тестового завдання з вибором відповіді подано чотири варіанти відповідей, з
яких тільки один правильний. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним
правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена
правильна відповідь (зразок бланка і правила його заповнення наведено в кінці
кожної з книг). При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що
пояснюють його вибір. Правильне розв’язання кожного завдання цього блоку №№
1.1–1.16 оцінюється одним балом.
Друга частина атестаційної
роботи містить 8 завдань (6 завдань з алгебри та початків аналізу і 2 завдання
з геометрії) відкритої форми з короткою відповіддю. Таке завдання вважається
виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь
(наприклад, число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення,
перетворення тощо учні виконують у чернетках. Правильне розв’язання кожного із
завдань №№ 2.1–2.8 цього блоку оцінюється двома балами.
Третя частина атестаційної
роботи містить 3 завдання (2 завдання з алгебри та початків аналізу і 1
завдання з геометрії) відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання
третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий
запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав правильну
відповідь. Правильність виконання завдань третьої частини оцінює вчитель
відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань. Правильне розв’язання
кожного із завдань №№ 3.1–3.3 цього блоку оцінюється чотирма балами.
Учні загальноосвітніх класів,
які вивчали математику за програмою рівня стандарту, виконують усі завдання
першої та другої частин атестаційної роботи, а також одне із завдань третьої
частини за власним вибором.
Завдання 1 та 2 частин
виконуються на бланках із штампом навчального закладу, завдання 3 частини – на
аркушах із заздалегідь поставленим шампом.
Критерії оцінювання
Завдання державної
підсумкової атестації з математики
Номери завдань
|
Кількість балів
|
Усього
|
1.1 – 1.16
|
По 1 балу
|
16 балів
|
2.1 – 2.8
|
По 2 бали
|
16 балів
|
Одне із завдань
3.1 – 3.3
|
4 бали
|
4 бали
|
Усього балів
|
|
36 балів
|
Зауважимо,
що розв’язання учнем більше ніж одного завдання третьої частини не може компенсувати
помилок, які він зробив при виконанні інших завдань, і не дає додаткових балів.
Відповідність кількості набраних балів учнем, який вивчав математику за
програмою рівня стандарту, оцінці за 12-бальною системою оцінювання навчальних
досягнень учнів наведено в таблиці
Кількість
набраних балів
|
Оцінка за
12-бальною шкалою
|
1 – 3
|
1
|
4 – 6
|
2
|
7 – 9
|
3
|
10 – 12
|
4
|
13 – 15
|
5
|
16 – 18
|
6
|
19 – 21
|
7
|
22 – 24
|
8
|
25 – 27
|
9
|
28 – 30
|
10
|
31 – 33
|
11
|
34 – 36
|
12
|
Якщо в
бланку відповідей вказана правильна відповідь до завдання першої чи другої
частини, то за це нараховується 1 чи 2 бали відповідно до таблиці. Якщо вказана
відповідь є неправильною, то бали за таке завдання не нараховуються. Якщо учень
вважає за потрібне внести зміни у відповідь до якогось із завдань першої чи
другої частини, то він має це зробити в спеціально відведеній для цього частині
бланку. Таке виправлення не веде до втрати балів. Якщо ж виправлення зроблено в
основній частині бланку відповідей, то бали за таке завдання не нараховуються.
Формулювання завдань третьої та частини учні не переписують, а вказують тільки
номер завдання. Виправлення та закреслювання в оформленні розв’язування завдань
третьої частини, якщо вони зроблені акуратно, не є підставою для зниження оцінки.
Нормативна база
Наказ МОН України від 16.08.2015 № 940 «Про проведення
державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної
середньої освіти у 2015/2016 навчальному році»
Наказ
МОН України від 08.10.2015 № 1050 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від
16.09.2015 № 940»
Посібник
«Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 11 клас». Частина
1. Частина 2. (А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір; за ред. М.І. Бурди, К.: 2014. – 224с.)