Готуємося до ДПА


Пояснювальна записка

       Державна підсумкова атестація з математики для випускників ліцею 2016-2017 навчального року проходить за збірником, призначеним для проведення державної підсумкової атестації з математики в 11 класах загальноосвітніх навчальних закладів. Зміст завдань відповідає чинним навчальним програмам з математики рівня стандарту. ДПА проводиться у письмовій формі протягом 135 хвилин.
       Посібник «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 11 клас» (А.Г.Мерзляк та ін; за ред. М.І.Бурди, К.: 2014) складається з двох книг, кожна з яких містить 100 варіантів атестаційних робіт. Для проведення ДПА використовується 10 варіантів завдань. Кожен варіант атестаційної роботи складається з трьох частин, які відрізняються за складністю та формою тестових завдань. Перша частина розміщена в книзі 1 посібника, а друга і третя  частини — у книзі 2.
       У першій частині атестаційної роботи запропоновано 16 завдань (12 завдань з алгебри та початків аналізу і 4 завдання з геометрії) з вибором однієї правильної відповіді. Для кожного тестового завдання з вибором відповіді подано чотири варіанти відповідей, з яких тільки один правильний. Завдання з вибором відповіді вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей указана тільки одна літера, якою позначена правильна відповідь (зразок бланка і правила його заповнення наведено в кінці кожної з книг). При цьому учень не повинен наводити будь-які міркування, що пояснюють його вибір. Правильне розв’язання кожного завдання цього блоку №№ 1.1–1.16 оцінюється одним балом.
       Друга частина атестаційної роботи містить 8 завдань (6 завдань з алгебри та початків аналізу і 2 завдання з геометрії) відкритої форми з короткою відповіддю. Таке завдання вважається виконаним правильно, якщо в бланку відповідей записана правильна відповідь (наприклад, число, вираз, корені рівняння тощо). Усі необхідні обчислення, перетворення тощо учні виконують у чернетках. Правильне розв’язання кожного із завдань №№ 2.1–2.8 цього блоку оцінюється двома балами.
       Третя частина атестаційної роботи містить 3 завдання (2 завдання з алгебри та початків аналізу і 1 завдання з геометрії) відкритої форми з розгорнутою відповіддю. Завдання третьої частини вважаються виконаними правильно, якщо учень навів розгорнутий запис розв’язування завдання з обґрунтуванням кожного етапу та дав правильну відповідь. Правильність виконання завдань третьої частини оцінює вчитель відповідно до критеріїв та схеми оцінювання завдань. Правильне розв’язання кожного із завдань №№ 3.1–3.3 цього блоку оцінюється чотирма балами.
       Учні загальноосвітніх класів, які вивчали математику за програмою рівня стандарту, виконують усі завдання першої та другої частин атестаційної роботи, а також одне із завдань третьої частини за власним вибором.
       Завдання 1 та 2 частин виконуються на бланках із штампом навчального закладу, завдання 3 частини – на аркушах із заздалегідь поставленим шампом.
Критерії оцінювання
Завдання державної підсумкової атестації з математики
Номери завдань
Кількість балів
Усього
1.1 – 1.16
По 1 балу
16 балів
2.1 – 2.8
По 2 бали
16 балів
Одне із завдань
3.1 – 3.3
4 бали
4 бали
Усього балів

36 балів

       Зауважимо, що розв’язання учнем більше ніж одного завдання третьої частини не може компенсувати помилок, які він зробив при виконанні інших завдань, і не дає додаткових балів. Відповідність кількості набраних балів учнем, який вивчав математику за програмою рівня стандарту, оцінці за 12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень учнів наведено в таблиці
Кількість набраних балів
Оцінка за 12-бальною шкалою
1 – 3
1
4 – 6
2
7 – 9
3
10 – 12
4
13 – 15
5
16 – 18
6
19 – 21
7
22 – 24
8
25 – 27
9
28 – 30
10
31 – 33
11
34 – 36
12

       Якщо в бланку відповідей вказана правильна відповідь до завдання першої чи другої частини, то за це нараховується 1 чи 2 бали відповідно до таблиці. Якщо вказана відповідь є неправильною, то бали за таке завдання не нараховуються. Якщо учень вважає за потрібне внести зміни у відповідь до якогось із завдань першої чи другої частини, то він має це зробити в спеціально відведеній для цього частині бланку. Таке виправлення не веде до втрати балів. Якщо ж виправлення зроблено в основній частині бланку відповідей, то бали за таке завдання не нараховуються. Формулювання завдань третьої та частини учні не переписують, а вказують тільки номер завдання. Виправлення та закреслювання в оформленні розв’язування завдань третьої частини, якщо вони зроблені акуратно, не є підставою для зниження оцінки. 

Нормативна база
       Наказ МОН України від 16.08.2015 № 940 «Про проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році»
       Наказ МОН України від 08.10.2015 № 1050 «Про внесення змін до наказу  Міністерства освіти і науки України від 16.09.2015 № 940»
     Посібник «Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 11 клас». Частина 1. Частина 2. (А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір;  за ред. М.І. Бурди, К.: 2014. – 224с.)