Методична робота

Методична робота

Методична робота спонукає кожного викладача до підвищення свого фахового рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками; дає змогу вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег; забезпечує підтримання духу творчості, прагнення до пошуку; сприяє створенню інформаційно-методичної бази викладача, удосконаленню  професійної кваліфікації та самоосвіті.

  Ефективними формами методичної роботи є написання конспектів і методичних матеріалів, підготовка семінарських занять, лабораторних робіт, дидактичних матеріалів для індивідуальної та самостійної роботи учнів; розроблення робочих навчальних планів, робочих навчальних програм; підготовка комп'ютерного програмного забезпечення навчальних дисциплін: складання екзаменаційних білетів, завдань для проведення потемного, тестового і підсумкового контролю; розроблення і впровадження наочних навчальних посібників (схем, діаграм, стендів, слайдів тощо), нових форм, методів і технологій навчання; вивчення і впровадження передового досвіду організації навчального процесу; підготовка виховних заходів, предметних тижнів, олімпіад, виставок та ін.
       Особлива роль у методичній роботі виклада навчального закладу належить самостійній роботі над підвищенням рівня своїх знань, вдосконаленням методичної майстерності. Значною мірою вона визначається вимогами до педагогічних кадрів керівництва закладу, а також професійною відповідальністю викладача. Тому ця форма методичної роботи викладачів є складовою їх самоосвіти. Зміст її охоплює систематичне вивчення наукової, психолого-педагогічної та методичної літератури, участь у методичній роботі методкомісії, розроблення окремих проблем, пов'язаних з удосконаленням навчально-виховної роботи, проведення експериментальних досліджень, огляд і реферування педагогічних і методичних журналів, збірників та ін. Така робота спонукає викладача звертатися до нових досягнень науки і передового педагогічного досвіду з метою вдосконалення власного.

Методичні розробки - 2017-2018 навчальний рік: (матеріали виступів на засіданнях педагогічної ради, методичного об'єднання, інструктивно-методичної наради, педагогічних читаннях)
«Інтегративний підхід у навчанні математики для формування базових компетентностей учнів»,
«Використання предметних компетентностей під час проведення уроків математики», 
«Методичні ідеї всесвітнього руху із соціальної та фінансової освіти дітей», «Виявлення прогалин у знаннях учнів, встановлення їх причин та вироблення шляхів усунення».
"Оцінювання навчальних досягнень учнів". 


                           Форми індивідуальної методичної роботи:
* планування самоосвітньої діяльності педагога;
* вивчення фахових документів і матеріалів;
* рефлексія та аналіз особистої професійної діяльності;
* систематизація інформаційно-дидактичних матеріалів з педагогіки, психології, методики предметного змісту;
* систематизація особистої бази найкращих розробок уроків, цікавих методів, прийомів та технік на уроці;
* розробка особистих засобів наочно-дидактичних та демонстра­ційних матеріалів;
* самостійні дослідження;
* систематична робота над об­раною науково-методичною темою (проблемою), що становить про­фесійний інтерес для педагога;
* розробка діагностичних зав­дань і тестів та моніторинг у режимі самоконтролю процесу й результатів навчання;
* підготовка програмної допо­віді на початку навчального року та річного звіту про досягнення — наприкінці його;
* обмін досвідом роботи під час відвідування уроків і позакласних заходів у колег;
* персональні консультації;
* співбесіди з адміністрацією;
* індивідуальна робота з на­ставником;
* виконання індивідуальних зав­дань під контролем та за підтримки керівника методичного об'єднання;
* розробка особистої програми самоосвіти;

* розробка авторського курсів, дидактичних, електронних посіб­ників з предмета.